Strona wykorzystuje COOKIES w celach statystycznych, bezpieczeństwa oraz prawidłowego działania serwisu.
Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Zgadzam się Więcej informacji
Poradnik
Jak rozpocząć sprzedaż online

Według danych GUS, łączna wartość zakupów przez Internet przekroczyła 5 mld zł. Średnio, na statystycznego Polaka w wieku 16-74 lata to kwota ponad 150 zł. Na jedną sprzedaż online średnio przypadały zakupy o wartości ponad 1000 zł.  W krótkim czasie zanotowano wzrost tych kwot o prawie 100%. Jak widać, sprzedaż online i zakupy przez Internet cieszą się coraz większą popularnością.

Jeśli jesteś już właścicielem tradycyjnego sklepu, czy prowadzisz działalność w domu, założenie witryny internetowej i sprzedaż online, umożliwi Ci dotarcie do szerszego kręgu potencjalnych klientów.

Oto wskazówki jak rozpocząć biznes online:

1. Stwórz biznes plan oraz plan marketingowy. Ustal termin spotkania ze swoimi partnerami biznesowymi, czy członkami zespołu. Dzięki wspólnej burzy mózgów, będziesz mógł zebrać wszystkie pomysły w jeden dokument. Plan powinien zawierać również informacje o budżecie, Twoich wydatkach oraz prognoz na sprzedaż online firmy.

2. Wybierz odpowiedni adres strony www (odpowiedni rodzaj domeny), dzięki któremu znajdą Cię potencjalni klienci. Musisz wybrać nazwę domeny, która reprezentuje Twoją firmę oraz popularyzuje Twoją markę. Czy brałeś pod uwagę fakt, że wyszukiwarki będą również używały nazwy Twojej domeny jako symbolu produktu, który sprzedajesz? Przemyśl kwestię właściwego adresu URL i zdobądź go.

3. Wybierz odpowiednie oprogramowanie do obsługi sklepu internetowego. Masz kilka możliwości do wyboru, jeśli chodzi o obsługę serwisu i sprzedaż online. 
Możesz zatrudnić kogoś, kto stworzy specjalnie dla Ciebie przyjazny klientowi sklep internetowy lub nabyć gotowe oprogramowanie dla sklepów internetowych, co jest rozwiązaniem o wiele tańszym.

4. Aplikuj o założenie konta biznesowego, dzięki czemu będziesz mógł prowadzić transakcje kartami kredytowymi. Wielu klientów wybiera bowiem taki rodzaj płatności.

5. Zabezpiecz swoją witrynę. Daj znać klientom, że sprzedaż online w Twoim serwisie oraz wszystkie transakcje przeprowadzane na stronie nie wiążą się z żadnym ryzykiem. Pamiętaj, że jesteś zobowiązany do przestrzegania wymogów przedsiębiorstw kart kredytowych, a informacje o klientach są poufne.

6. Zaprojektuj stronę tak, aby była przyjazna użytkownikowi. Optymalizacja serwisu jest bardzo ważna i znacznie ułatwi poruszanie się po wirtualnym sklepie Twoim klientom.

7. Przeprowadź najpierw testy strony, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie. Zaplanuj to na przynajmniej klika tygodni przed uruchomieniem sklepu. Miej pewność, że Twoja działalność oparta o sprzedaż online działa, jak należy. Zaproponuj przetestowanie strony swoim przyjaciołom. Poproś ich o wyrażenie opinii.

8. Zadbaj o promocję swojego sklepu w Sieci. Odpowiedni PR oraz reklama w Internecie z pewnością zwiększy Twoją sprzedaż online. Linki sponsorowane oraz dbanie o bycie w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania zwiększy także ruch na Twojej stronie. Dzięki takim działaniom, Twoja początkowa inwestycja zwróci się z nawiązką.

Powyższe wskazówki mogą wydawać na początku trochę zniechęcające, ale w rzeczywistości są całkiem proste do zrealizowania. Skorzystaj z naszych rad i odnieś sukces w internecie.
data publikacji: 2012-10-19 08:21:56
Zobacz także:

Oddzielne wersje strony internetowej kontra technologia RWD
Bezpieczeństwo Twojego komputera
Przyśpieszenie działania komputera
Bezpieczeństwo dziecka w sieci
Reklama internetowa

Tani hosting

Tylko 60 PLN NETTO za rok utrzymania strony i skrzynek pocztowych.

więcej »

Tanie domeny internetowe

Rejestracja domen pl,
globalnych, eu
i międzynarodowych.
Ceny już od 9,90
sprawdź »

Kontakt

michal@choruzy.pl
+48 608 398 349
Współpraca